skip to Main Content
..

Sportmassage

100% persoonlijk

  • JARENLANGE ERVARING
  • GEGARANDEERD RESULTAAT
  • GECERTIFICEERDE TRAINERS
  • GOED BEREIKBAAR

Waarom Sportmassage bij Shape shifters:

  • VERBETERING SPORTPRESTATIE
  • VERBETERING DOORBLOEDING
  • HERSTEL VAN DE SPIEREN

Wat doet een Sportmassage?

Wanneer we veel van ons lichaam vragen is de kans op blessures, stramme en vastzittende spieren groter. Wij ondersteunen het herstelproces waarbij je snel weer op niveau door kunt sporten!

Je lichaam doet alles voor je, ervaren, voelen, denken. Het houdt alles op zijn plaats (organen, zenuwstelsel en bloedvaten). Bindweefsel verbindt alles en maakt er een samenhangend geheel van maar soms ontstaan er verklevingen of ophopingen, dat voel je zelf niet direct, maar het veroorzaakt vaak wel klachten.

Vage klachten; moe, lusteloos of rusteloos, snel vatbaar voor verkoudheden en griep, slecht slapen of niet lekker in je vel zitten.

Duidelijke klachten; hoofd-, buik-, rug-, nek- en schouderpijn, darmproblemen zoals krampen of moeilijke stoelgang, menstruatieklachten of knie- en enkelproblemen.

Door de verklevingen op te sporen en los te maken met behulp van massagetechnieken kunnen de systemen in het lichaam weer vrij bewegen en zullen de klachten afnemen.

Spierklachten

Alles doe je met je lichaam, bewegen, leven en voelen. Soms lukt dit beter dan anders. Wat gebeurt er in je lichaam wanneer het niet zo lekker gaat en je allerlei klachten ervaart?

De paramedische natuurgeneeskundige therapeut onderzoekt de samenhang tussen de systemen in je lichaam en de klacht(en).

Ook wanneer er geen bindweefselklachten zijn kun je last hebben van spier-gerelateerde klachten zoals spierpijn, hoofdpijn en stramheid. Een massage kan je dan helpen om sneller te herstellen. De massage zorgt ervoor dat de vermoeidheid sneller uit je lichaam verdwijnt en de afvalstoffen welke verantwoordelijk zijn voor vermoeidheidsverschijnselen, pijn of kramp sneller worden afgevoerd. Je lichaam herstelt sneller en je voelt je ontspannen na een massage. Preventief masseren om nieuwe (sport)blessures te voorkomen en voor een algeheel welbevinden van je lichaam is ook zeker aan te raden. Hoe vaak je dit het beste kunt doen hangt van je persoonlijke situatie af, gemiddeld genomen is iedere 6-8 weken het advies.

Belangrijk om te weten: Bij een spierscheuring, ontsteking of open wond is massage niet altijd geschikt, in deze gevallen is lasertherapie beter geschikt.

Sportmassage Shape Shifters

Back To Top