skip to Main Content

Het trainen van de schouders.

impressie-gym-michel

Bij het trainen van de schouders is de techniek en de controle heel belangrijk. De schouder bestaat uit drie spierkoppen met elk hun eigen functie. Het heffen van de arm is de primaire functie (anteflexie, abductie en retroflexie.

Het trainen van de schouders.

Bij het trainen van de schouders is de techniek en de controle heel belangrijk. De schouder bestaat uit drie spierkoppen met elk hun eigen functie. Het heffen van de arm is de primaire functie (anteflexie, abductie en retroflexie.)

Voor het trainen van de schouders zijn er een paar belangrijke factoren die komen kijken als je de schouders traint. Houd de schouders laag (in depressie) zodat je de Trapezius minimaal laat mee werken. De Trapezius is een grote spier en wilt automatisch meet werk leveren.

Dus pak voor schouderoefeningen (zie afbeelding) een licht gewicht en oefen eerst op de uitvoering.
Je gaat merken dat een goede uitvoering hanteren al best pittig is. Probeer eerst deze oefeningen op een bankje zodat je andere factoren zoals het ‘swingen’ of andere bewegingen uitsluit.

Heb jij moeite met de uitvoering van oefeningen of het maken van een trainingsschema? Neem dan contact met ons op via website of stuur ons een PB.

Ben jij overtuigd?

Wil jij afvallen? Wil je sterker worden? Of wil je fitter worden? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Back To Top