Is de timing van maaltijden belangrijk?

31 juli 2018

Wanneer je een dieet volgt word er vaak aangeraden om kleinere maaltijden te consumeren over de dag heen in de plaats van 3 grote maaltijden. Maar heeft dit daadwerkelijk effect op meer gewichtsverlies?

Is de timing van maaltijden belangrijk?

Wanneer je een dieet volgt word er vaak aangeraden om kleinere maaltijden te consumeren over de dag heen in de plaats van 3 grote maaltijden. Maar heeft dit daadwerkelijk effect op meer gewichtsverlies?

Waar het op neer komt is dat je een energietekort creëert dit kan dus zowel met kleinere als grote maaltijden verdeeld over de dag. Belangrijk is wel dat jij het op jouw voorkeur afstemt. Ben jij bijvoorbeeld iemand die in de ochtend minder honger heeft? Verplaatst dan je grote maaltijden naar later op de dag en eet ochtends een kleine maaltijd.

Echter kan het timen van maaltijden wel degelijk effect hebben op je prestaties. Voor en na het sporten is het heel belangrijk om te eten! Voor om je workout van energie te voorzien en na je workout voor  herstel. Dus je hebt zeker baat bij een maaltijd nuttigen voor het trainen en na het trainen (1,5 uur tot 2 uur voor het trainen) en (1 uur na het trainen).

Heb jij hulp nodig bij het maken van een voedingsschema? Neem dan contact met ons op via de website of stuur ons een PB.